Ny färgstark kommunikation till Rydbergs

Profil

Vi har tagit fram ett nytt visuellt koncept åt Rydbergs, som används på sajten, i sociala medier och i reklam- och tv-kampanjer. Det nya manéeret förenar marknadsföringen med Rydbergs varumärke och produktdesign. Resultatet är en färgstark och tydlig design som gör Rydbergs lättare att känna igen – oavsett om det är på Facebook eller i butikshyllan. 

Lekfullt uttryck som är enkelt att animera

Två viktiga byggstenar i konceptet är Rydbergs karaktäristiska typsnitt samt användningen av färgade bakgrundsplattor i samma färger som Rydbergs förpackningar. De färgstarka plattorna går att kombinera för att lyfta fram både produktförpackningar och inspirerande recept- och matbilder. Dessutom är plattorna perfekta att animera för att snabbt fånga tittarnas uppmärksamhet.Förutom ett enhetligt varumärke har Rydbergs fått ett flexibelt och lekfullt grafisk manéer som fungerar lika bra i tryck som i digitala medier och i tv-reklam.