Vill fördubbla turismen med ny sajt

Webb

På uppdrag av Swedish Lapland Visitors Board har In The Cold utvecklat en ny webbplats – www.swedishlapland.com – vars syfte är att utveckla och förstärka turismen i regionen. Swedish Laplands målsättning är att fördubbla turismen – och den nya webbplatsen är ett viktigt verktyg för att nå dit. På den nya sajten presenteras alla turistdestinationer i regionen med inspirerande texter och bilder.

Sajten är byggd i WordPress och är helt modulbaserad, vilket innebär att Swedish Lapland själva kan skapa sidor med valfri struktur utifrån olika innehållsmoduler. Det skapar en stor flexibilitet för de som jobbar med innehållet på sajten samtidigt som det ger en dynamisk upplevelse för besökarna.

Den engelska sajten swedishlapland.com lanserades i januari och inom kort kommer även en svensk och en tysk version av webbplatsen. Design och sajtstruktur är framtagen av byrån Helikopter och all teknisk utveckling är gjord av oss på In The Cold.

Ta en titt här – och boka gärna en resa norrut!