Upplevelserik och prisad webbplats till Visit Linköping

Webb

Målet med Visit Linköpings nya webbplats var tydligt: Skapa Sveriges bästa destinationswebbplats! På kundens kravlista fanns önskemål om en webbplats som var tillgänglig för alla, med modern design och optimerad för bra synlighet i sökmotorer. En contentdriven sajt som inspirerar och guidar besökarna till Linköpings bästa upplevelser. 


Tillsammans med våra vänner på Ohmy tog vi oss an utmaningen. Vi på In The Cold ansvarade för utveckling och Ohmy för design av nya visitlinkoping.se.

Nylansering gav toppresultat

Visit Linköping & Co är ett av Sveriges ledande destinationsbolag med lång erfarenhet inom besöksnäring, evenemang och möten. Deras mål var att skapa Sveriges bästa destinationswebbplats utifrån kriterierna webbstandarder, tillgänglighet, webbprestanda, integritet och säkerhet. Utvärderingen skulle baseras på Webperfs oberoende mätningar och det primära målet var topp fem. Efter lansering tog visitlinkoping.se klivet från plats 58 till tredjeplats. Och arbetet fortsätter mot toppen!

Framtidssäkrad och tillgänglig sajt

Visit Linköping & Co är mycket nöjda med den nya webbplatsen, som både inspirerar till att besöka Linköping och ger information och guidning inför och under ett besök.

– Webbplatsen är, förutom att vara snabb och optimerad för bra synlighet på sökmotorer, verkligen en webbplats för alla, där tillgängligheten stått i fokus under hela design- och utvecklingsprocessen. Med nya visitlinkoping.se har vi tagit steget in i framtiden och har en stabil grund att bygga vidare på för att utveckla fler funktioner och tjänster, säger Kristoffer Sund, digital strateg och projektledare på Visit Linköping & Co.