Ny sajt minskar trycket på kundtjänst

Webb

Under hösten och vintern har vi på In The Cold tagit fram en ny webbplats åt Lunet, Luleås stadsnätsbolag. Lunet förser 7 av 10 Luleåbor med fiber idag, med olika lösningar för villaägare, bostadsrättsföreningar, samfälligheter, samt små och stora företag. Ett viktigt mål med sajten var att göra rätt information tillgänglig för rätt målgrupper på ett enkelt och överskådligt sätt – så att kunderna snabbare får hjälp samtidigt som trycket på kundtjänst minskar.

På den nya webbplatsen kan nu Lunet själva skapa överskådliga guider över deras processer och lägga in vanliga frågor till kundtjänst så att deras kunder lätt hittar den information de är ute efter. Kunderna kan nu även testa sin hastighet i stadsnätet, snabbt se viktiga driftstörningar och använda sig av den nya tjänsteväljaren för att hitta tillgängliga tjänster i Lunets nät.

Vi på In The Cold har tagit design och struktur för sajten utifrån strategiska workshops med Lunet, och därefter utvecklat både frontend och backend. Sajten är givetvis responsiv och bygger på WordPress.

Se resultatet här