Nytänkande testimonials - Digitalents hållbara bemanning

En av Digitalents utmaningar – och möjligheter – är att de har två olika målgrupper att kommunicera med i samma kanaler. Därför behöver det innehåll de sprider vara relevant och attraktivt ur flera perspektiv. Digitalent kom till oss med en önskan om innehåll som visar hur annorlunda och moderna de är jämfört med andra bemanningsföretag. Vi tog fram filmkoncept för casefilmer och intervjufilmer med Digitalent. 

Digitalent erbjuder inte bara arbetskraft rakt upp och ner, utan en helhetslösning eftersom de kombinerar senior teknisk kompetens med unga utvecklare och ser till att teamleaders driver utvecklingen – både projektets och teamets. Kombinationen av de olika parterna från näringskedjan som utvecklas tillsammans med projektet, gör Digitalent till en hållbar teknisk lösning för sina kunder.

Detta gör Digitalent till ett företag i framkant, med nya lösningar, ny grafisk profil och nya idéer.

GAMMALT FORMAT, NYTT BILDSPRÅK

Vi ville inte porträttera ett företag i framkant enligt den klassiska talking head-modellen i halvbild, utan för att visa på nytänk mot potentiella konsulter och kunder måste vi göra det även visuellt. Vi använde vida vinklar som tog in omgivningen. Kontoret speglar ofta en organisations kultur och vi ville visa på Digitalents sociala fokus genom att bjuda in till ett öppet kontorslandskap med kollegor. Färgsättning och val av miljö var slutledningar från den nya grafiska profilen, där vi med annorlunda scenerier ville skapa en avslappnad och kreativ känsla. 

De olika filmklippen, både casen och intervjufilmerna, är inspelade med olika locations. Medarbetarna på Digitalent fångades i vardagliga och kreativa miljöer – i köket, i soffan, på taket. Intervjuerna med deras två VD:ar fick samma format som casefilmerna – grå backdrop, väl synliga lampor och stativ, krukväxter och sladdar. Genom att hålla samma stil och samma rekvisita även i case-filmerna, fick vi en röd tråd som gör att alla filmerna är tydligt sammankopplade – även om man inte ser dem i rätt ordning i sitt flöde på sociala medier. Även längd, format och textning anpassades för mediet.

VI PASSAR PÅ ATT SKRYTA

Vi är stolta över att vi lyckades ta fram en ny sorts företagsfilm som speglar Digitalents värderingar och profil. Det kan vara utmanande att presentera ett nytänkande företag i ett “gammalt” format men resultatet av att utmana boxens väggar blev att filmerna är både avslappnade, professionella och coola. 

Vi är också extra stolta över att ha hjälpt ett bolag i framkant som erbjuder hållbar bemanning och har ett stort fokus på jämställdhet. 

PS. Kort efter att Digitalent publicerat några av filmerna, drog de in en ny kund. Det kallar vi effekt! DS.

Filmerna producerades i samarbete med Panc Productions.
Se filmerna via Digitalents LinkedIn