Ny färgstark kommunikation till Rydbergs

nyheter

Vi har tagit fram ett nytt visuellt koncept åt Rydbergs, som används på sajten, i sociala medier och i reklam- och tv-kampanjer. Det nya manéeret förenar marknadsföringen med Rydbergs varumärke och produktdesign. Resultatet är en färgstark och tydlig design som gör Rydbergs lättare att känna igen – oavsett om det är på Facebook eller i butikshyllan. 

Lekfullt uttryck som är enkelt att animera

Två viktiga byggstenar i konceptet är Rydbergs karaktäristiska typsnitt samt användningen av färgade bakgrundsplattor i samma färger som Rydbergs förpackningar. De färgstarka plattorna går att kombinera för att lyfta fram både produktförpackningar och inspirerande recept- och matbilder. Dessutom är plattorna perfekta att animera för att snabbt fånga tittarnas uppmärksamhet. Förutom ett enhetligt varumärke har Rydbergs fått ett flexibelt och lekfullt grafisk manéer som fungerar lika bra i tryck som i digitala medier och i tv-reklam.