Nytt kommunikationskoncept för Pettersons Charkuteri

Vi har tagit fram ett helt nytt kommunikationskoncept som innebar ny webbsida, förpackningsdesign, grafisk profil och strategi för sociala medier. Med det nya kommunikationskonceptet ville vi förflytta Petterssons Charkuteri till den position som de förtjänar idag. Det vill säga, godare produkter med bättre råvaror, som därmed får kosta lite mer utan att uppfattas som smalt eller lyx. Det nya konceptet medför även att hela sortimentet hålls samman tydligare med en röd tråd genom all design.

 

Besök Pettersons Charkuteri här: http://www.petterssonscharkuteri.se

Den nya förpackningen

Mycket tid lades ner på strategi, idétänk och bakgrundsresearch som gav oss ett bredare begrepp hur svenskar handlar och hur dom tänker när dom köper en produkt i affären. Lokalproducerat, prisvärt och hög kötthalt var våra grundstenar i vår nya design samtidigt som vi ville behålla historian bakom Petterssons Charkuteri.

 

Tanken är att den ska kännas tilltalande, modern och fräsch och göra det lätt för kunden att hitta rätt bland det olika produkterna. Resultatet blev ett enkelt och tydligt formspråk men som fortfarande visar en hög kvalitet. Mycket mer än så behövdes inte, när produkterna från Petterssons i sig säger sitt.

Ny hemsida

Petterssons nya hemsida är anpassade för alla typer av skärmar. Fungerar likabra på dator, platta som mobil. Vårt team har jobbat hårt för att göra hemsidan användarvänlig, lättnavigerad och intressant! Idag går hemsidan live, vilket vi tycker ska bli riktigt spännande att följa upp!