Facebookapplikation Polarbröd

Kampanj

Polarbröd har släppt ännu ett ljuvligt bröd. Möt Havrevinkel – en mångsidig nyhet som går att dela, fylla, vika eller bygga på höjden (psst, prova att toasta den!).

I samband med lanseringen ville Polarbröd låta andra brödälskare dela med sig av sina egna idéer på vad en god, rolig eller kreativ mellismacka är för dem. Reklambyrån Volt tillsammans med In The Cold fick därför uppdraget att ta fram en tävlingsapp på Facebook där man, via Facebook eller Instagram, laddar upp sin mumsiga bild och fyller i några rader om receptet. Alla bilder med hashtaggen #polarmellis på Instagram hamnar automatiskt i tävlingsflödet.

För de 5 som har det stora nöjet att kamma hem förstapriset ingår en resa till Stockholm inklusive boende, samt en matlagningskurs i Johanna Westmans matstudio. Inte nog med det så får man dessutom sitt recept fotat av en proffsfotograf, receptet publiceras sedan på Polarbröds hemsida och Facebook.